A Mother's Reckoning

A Mother’s Reckoning, o życiu po tragedii

20 kwietnia 1999 roku syn Sue Klebold popełnił samobójstwo. Życie Sue zmieniło się w ciągu jednego dnia. Nie przestała być matką, żoną, kobietą, członkiem społeczności. Jednak żadna z tych ról nie wyglądała tak jak powinna, po tym strasznym dniu. Zwłaszcza, że Dylan Klebold i jego przyjaciel Eric Harris odebrali sobie życie po tym jak, dokładnie dwadzieścia lat temu, weszli do szkoły Columbine w Littleton, Colorado i otworzyli ogień do uczniów i nauczycieli. A Mother’s Reckoning to książka napisana przez matkę samobójcy i mordercy.

(więcej…)
Nie chcę tej innowacji

Kiedy uczeń mówi: „Nie chcę tej innowacji”

Od paru lat spotykam się, mniej lub bardziej wprost, z komunikatem „Nie chcę tej innowacji”. Uczniowie mają trudność z niektórymi moimi „nowoczesnymi” metodami. Zwłaszcza z tymi, które nie pasują do ich dotychczasowych doświadczeń ze szkołą. To, że metoda jest najnowsza, skuteczna, albo po prostu sexi (State, Explain, Ilustrate)  do nich nie przemawia. Wielu specjalistów od edukacji prezentuje nowe narzędzia i koncepcje sugerując, że wystarczy zmienić myślenie nauczycieli, rodziców, dyrektorów, organów prowadzących. Kompletnie pomijają samych uczniów, którzy nie muszą być entuzjastami edukacyjnych rewolucji. (więcej…)

what school could be

What school could be, wszystkie problemy edukacji zostały rozwiązane

What school could be to książka, która może poważnie zmartwić ludzi oczekujących zmian w edukacji. Wielu nauczycieli już wie, co trzeba zrobić, żeby szkoła była lepsza. Czekają więc na reformy, konferencje, dyskusje, wymiany doświadczeń. Niestety podczas tego oczekiwania niektórzy rozwiązali problemy, które zdefiniowali czekający na zmianę. Jedyne co pozostało to implementacja. (więcej…)