Mój pierwszy kod - programowanie dla najmłodszych
Zajęcia dla najmłodszych, ciekawskich, wytrwałych poszukiwaczy. Zajęcia uczą rozwiązywania codziennych problemów przy pomocy technologii, głównie przez konstruowanie algorytmów, pisanie programów komputerowych i pracę z robotami.
Celem zajęć jest rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, analizowania problemów i współpracy przy ich rozwiązywaniu.
Zajęcia dla uczniów w wieku 7-9 lat
Jedno 60 minutowe spotkanie w tygodniu
Cel: Nauka podstaw programowania
Jestem w internecie
Zajęcia dla osób, którze chcą rozważnie istnieć w internecie. W trakcie tych zajęć nauczymy się pisać strony internetowe wykorzystując HTML, CSS i JavaScript. Uczestnicy poznają różne sposoby opowiadania w internecie o sobie, swoich zainteresowaniach. Poza podstawowymi umiejętnościami tworzenia stron poznają portale społecznościowe i uczą się w jaki sposób korzystać z nich bezpiecznie.
Celem zajęć jest przygotowanie uczestników do bycia świadomymi użytkownikami i twórcami treści w internecie.
Zajęcia dla uczniów w wieku 10-13 lat
Jedno 60 minutowe spotkanie w tygodniu
Cel: Nauka podstaw HTML, CSS, JavaScript, Social Media
Moja pierwsza aplikacja
Te zajęcia przeznaczone są dla osób, które chcą doświadczyć procesu tworzenia aplikacji. Koncentrują się na poznaniu różnych języków programowania (C++, JavaScript, PHP, MySQL, HTML/CSS). Ważniejsze jest to, by uczestnicy potrafili dobrać odpowiedni język do rozwiązania, które chcą stworzyć niż dokładna znajomość języka. W trakcie zajęć uczestnicy przygotowują swoją aplikację, która ma odpowiadać na konkretne zapotrzebowanie grupy użytkowników. Zatem równorzędnym elementem zajęć będzie poznawanie potrzeb i prezentowanie swojego rozwiązania.
Celem tych zajęć jest:
- Zbadanie zapotrzebowania konkretnej grupy (np. seniorów lub uczniów szkół podstawowych, użytkowników komunikacji miejskiej itd.) na rozwiązanie cyfrowe (np. aplikację, stronę internetową itp.).
- Wybranie odpowiedniej metody przygotowania tej aplikacji. W oparciu o wiedzę na temat języków programistycznych oraz oczekiwań użytkowników.
- Przygotowanie rozwiązania (np. napisanie portalu internetowego, aplikacji mobilnej)
- Zaprezentowanie rozwiązania w taki sposób by zainteresować ewentualnego przyszłego inwestora.
Zajęcia dla uczniów w wieku 13-19 lat
Dwa 60 minutowe spotkanie w tygodniu
Cel:
- wykształcenie elokwencji programistycznej,
- badanie potrzeb użytkowników,
- prezentowanie rozwiązań
- zapoznanie ze specyfiką pracy zespołów programistycznych.
Technologia pomaga mi się uczyć
Podczas tych zajęć uczestnicy naucza się wykorzystywać internetowe i mobilne rozwiązania do wspierania procesu uczenia się. Smartfon może być świetnym kompanem podczas uczenia się – może przypominać o terminach, pomagać rozkładać pracę na etapy, przechowywać notatki, przemyślenia. Dzięki zastosowaniu technologii informacyjno komunikacyjnych (TIK) łatwiej będzie być na bieżąco ze swoimi zadaniami, planować czas i dokumentować swoje postępy.
Celem zajęć jest wykształcenie umiejętności wykorzystywania technologii do wspomagania procesów uczenia się.
Zajęcia dla uczniów w wieku 13-19 lat
Jedno 60 minutowe spotkanie w tygodniu
Cel: Wspomaganie uczenia się wykorzystując TIK
Nauczyciel w chmurze
Zajęcia przeznaczone są dla nauczycieli, którzy chcą uporządkować swój warsztat pracy i mieć do niego ciągły dostęp. Zajęcia pokazują jak wykorzystać narzędzia Google do organizowania materiałów dydaktycznych, planowania pracy uczniów i swojej, zarządzania pracą grup projektowych, komunikowania się z uczniami i dokumentowania ich pracy.
Po tych zajęciach uczestnik potrafi:
- stworzyć „samosprawdzający się” sprawdzian,
- zorganizować materiały dydaktyczne dla uczniów w Google Classroom
- dokumentować postępy uczniów przy pomocy narzędzi online
- wykorzystać internet do wspierania działań wychowawczych
Zajęcia dla Nauczycieli
Jedno 60 minutowe spotkanie w tygodniu
Cel: Zastosowanie TIK w codziennej pracy nauczyciela