Przedmiot Psychopatologia dzieci i młodzieży ma na celu przede wszystkim wyposażenie studenta w potrzebną nomenklaturę by precyzyjnie opisywać odstępstwa od norm w zachowaniu. By to osiągnąć zaczynamy od ustalenia czym jest norma. Dla sprawnego poruszania się w temacie zaburzeń studenci poznają metody klasyfikacji zaburzeń ICD-10 oraz DSM V. Następnie studenci poznają podstawowe kategorie oceny zaburzeń. Z tą wiedzą przyglądamy się typowym zaburzeniom – lękowym, odżywiania, emocji i motywacji.
Literatura
Zadanie zaliczeniowe
Spośród omawianych lub nie omawianych zaburzeń wybierz jedno. Następnie opisz funkcjonowanie osoby, która ma takie zaburzenie (osobę należy wymyślić, ewentualnie jeżeli opisywana osoba jest rzeczywista należy zadbać o takie opisywanie jej by niemożliwe było jej zidentyfikowanie). Weź pod uwagę funkcjonowanie:
- społeczne,
- poznawcze,
- specyfikę sądów,
- adekwatność reagowania na bodźce,
- kontekst neurologiczny i biochemiczny,
- zaproponuj metody wsparcia (nie terapii lub pomocy psychologicznej), którego możesz udzielić takiej osobie.
Zachęcam do formułowania krótkich wypowiedzi – między 500 a 1000 słów.
Podstawowym kryterium oceny będzie umiejętność zrozumienia konkretnych konsekwencji występowania zaburzenia dla funkcjonowania opisywanej osoby. Następnym kryterium jest poruszenie wszystkich sześciu wyżej proponowanych sfer funkcjonowania.
Gotową pracę w formie elektronicznej proszę przesłać na wszip@maciejjonek.pl
Treść tej strony dostępna jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.